$nbsp;
2019-05-11
Ruszyła 2. edycja kampanii społecznej #bojatakmowie dotyczącej nadciśnienia tętniczego
#bojatakmowie jest ogólnoświatową kampanią społeczną (na świecie pod nazwą #becauseisayso) realizowaną od 2018 roku przez firmę Servier przy współpracy z Międzynarodowym Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego. Tylko w ostatnim roku kampania dotarła do 14,5 miliona osób w 30 krajach na świecie. W maju tego roku ruszyła druga jej edycja, również w Polsce.
Dzieci zawsze mówią prawdę i rozumieją więcej niż nam się czasem wydaje, a ponad wszystko chcą, aby najbliższe im osoby były z nimi jak najdłużej, aby mogli wspólnie się bawić, spędzać czas i przeżywać ważne chwile tu i teraz. Dlatego podczas tegorocznej edycji kampanii #bojatakmowie organizatorzy zachęcają właśnie dzieci i nastolatków do tego, aby zwrócili się do swoich najbliższych: Proszę zmierz ciśnienie. Dlaczego? Bo ja tak mówię. Bo mi na Tobie zależy i Cię kocham.
Pomiar ciśnienia tętniczego jest badaniem prostym, szybkim i bezbolesnym. Może dać też cenną informację dotyczącą stanu zdrowia, może być wskazówką, że dzieje się coś niedobrego i należy skonsultować się z lekarzem. Wysokie ciśnienie krwi jest bowiem realnym zagrożeniem nie tylko dla zdrowia, ale i życia szczególnie wśród osób starszych. Skutkiem niekontrolowanego i nieleczonego nadciśnienia tętniczego może być bowiem zawał serca czy udar mózgu.
Strona internetowa kampanii www.bojatakmowie.pl, na której można znaleźć wiele praktycznych informacji dotyczących nadciśnienia tętniczego, a także czynników ryzyka czy zasad prawidłowego pomiaru ciśnienia tętniczego krwi.